سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود فیلم و سریال

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی جدید سال

Lights Out با تمرکز عمیق خود بر وحشت فراطبیعی، مانند دیگر فیلم های بزرگ در این زمینه، طرفداران ژانر وحشت را تحت تاثیر قرار داد. Lights Out یک فیلم ترسناک با ریشه های نسبتا فروتن است که بر اساس فیلمی کوتاه به کارگردانی دیوید اف سندبرگ ساخته شده است که از آن زمان به دلیل موفقیت و محبوبیتش برای تولید فیلم های محبوب دیگر در داخل و خارج از این ژانر استفاده شده است. از جمله عواملی که به این فیلم کمک کرد تا از بسیاری دیگر از عناوین ترسناک فراطبیعی متمایز شود، عمق آن بود، اما فیلم‌های ترسناک دیگری نیز وجود دارند که از منابع مشابه Lights Out یا حتی مستقیماً تهیه می‌شوند. در زیر به 10 فیلم از این دست اشاره کرده ایم.
بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه تاریخ سینما

Drag Me To Hell (2009)

نام فارسی: مرا به دوزخ ببر

کارگردان: سم ریمی

ستاره ها: آلیسون لومن، جاستین لانگ، لورنا ریور

ژانر: ترسناک، ماوراءلطبیعه

 

معمولا جادوگران و ساحره‌ها فیلم های ترسناک را به اوج وحشت می‌رسانند. اما همه این‌ها در حالی است که در فیلم مرا به دوزخ ببر هیچ جادوگر یا ساحره‌ای وجود ندارد. درعوض نیرو های ماوراءلطبیعه شیطانی هستند که وارد داستان فیلم می‌شوند. پرداخت نکردن قسط وام، واقعا ترسناک است! اما این قضیه وقتی ترسناک تر میشود که کریستین که یک مامور وام در بانک است، به یک خانم مسن میگوید که او دیگر حق ندارد وام مسکن خود را تمدید کند.

آن خانم مسن، کریستین را طلسم میکند و از اینجا است که ترس و وحشتِ شوکه کننده، وارد داست می‌شود. کریستین فکر میکند که می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه داده و با خانواده‌اش به جایی دور برود. اما او درعوض، وارد جهنم واقعی خودش میشود. طرفداران ژانر ترس که به داستان‌هایی قدرتمند علاقه دارند، بی‌شک از این فیلم خوششان خواهد آمد.

Odd Thomas (2013)

نام فارسی: توماس عجیب

کارگردان: استیفن سامرز

ستاره ها: آنتون یلیچی، اشلی سامرز، لئونور وارلا

ژانر: فانتزی، ترسناک، کمدی

 

توماس عجیب با بازی آنتون یلیچی فقید، شخصیت اصلی این فیلم است. فیلم توماس عجیب درباره پسری 20 ساله است که توانایی دیدن مردگان را پیدا کرده است. ارتشی از مردگان به شهر حمله‌ور می‌شوند تا از درد انسان‌ها تغذیه کنند. توماس به همراه نامزدش و کلانتر شهر، تصمیم به مقابله با مردگان و ایجاد عدالت میکنند.

کمدی کنایه آمیز و فانتزی تاریک در این فیلم، آن را به اثری قابل تامل تبدیل میکند که بینندگانی که دنبال اثر های خاص و متفاوت میگردند، از آن لذت خواهند برد. این فیلم یکی از دست‌کم گرفته شده ترین فیلم‌های استیفن سامرز است که گارکردانی فیلم‌هایی مانند Deep Rising و The Mummy را در کارنامه خود دارد.

Twenty Eight Days Later (2003)

نام فارسی: بیست و هشت روز بعد

کارگردان: دنی بویل

ستاره ها: کیلین مورفی، نیومی هریس، کریستوفر اکلستون

ژانر: درام، ترسناک، علمی-تخیلی

 

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی:در سال 2003 دنی بویل با ساخت فیلم ترسناک بیست و هشت روز بعد، کمک بزرگی به ژانر فیلم ترسناک زامبی محور کرد. این فیلم یک فیلم زامبی محور محسوب می‌شود اما تفاوت زیادی با دیگر فیلم‌های زامبی محور دارد.

هرچه که نامش را بگذارید از ترس و وحشت آن کم نمی‌شود. مبتلایان دیوانه همچنان سریع و ترسناک، بینندگان را به جنون می‌کشانند. این فیلم در سال 2003 جایزه بهترین فیلم ماوراءالطبیعه در مراسم سترن را گرفت و این یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

The Sixth Sense (1999)

نام فارسی: حس ششم

کارگردان: ام. نایت شیامالان

ژانر: درام، راز آلود، دلهره آور

 

وقتی صحبت از ام. نایت شیامالان می‌شود، همه او را به فیلم‌هایی که پایانی پیچیده و عجیب دارند می‌شناسند. پایان‌هایی که معمولا خوب از آب در نمی‌آید و تبدیل به یک شوخی برای مردم می‌شود. اما ما داریم راجع‌به فیلم حس ششم صحبت می‌کنیم؛ فیلمی که شیامالان را در مسیری جدید قرار داد و باعث شد دیدگاه مردم نسبت به او تغییر یابد.

این یک فیلم در رابطه با ارواح است. بروس ویلیس در نقش یک روانشناس کودک است که به تازگی یکی از بیماران خود را درمان کرده است و می‌خواهد با کودک جدیدی با بازی هیلی جوئل اوسمنت آشنا شود که ادعا میکند می‌تواند مردگان را می‌بیند. برخی این فیلم را بهترین فیلم ماورالطبیعه سال 1999 می‌نامند.

The Shining

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی: درخشش یکی از مشهورترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما، تنها اثر کوبریک در ژانر وحشت است که بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته شده است. فیلم داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که در یک زمستان سخت به‌عنوان سرایدار با خانواده‌اش در هتلی اقامت می‌کند که خالی از سکنه است؛ این فضا قرار است آرامش و فرصتی برای نویسنده فراهم کند که کتابش را بنویسد اما به جای آن فضایی ترسناک و وهم‌آلود ایجاد می‌کند.

گرچه ترس در فیلم درخشش بیشتر جنبه ذهنی دارد و از فضای اسرارآمیز هتل منتقل می‌شود اما فیلم در دوره خود جلوه‌های بصری ؤوثری نیز به کار گرفته است.

Jumanji

کارگردان: جو جانستون

بازیگران: رابین ویلیامز، بانی هانت، کریستین دانست

تاریخ انتشار: 1995

امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10

امتیاز راتن تومیتوز: 52 از 100

در این فیلم کمدی محبوب ساخته شده در دهه‌ی 90، دو کودک یک بازی قدیمی را در اتاق زیر شیروانی خود پیدا می‌کنند، اما متوجه می‌شوند که این بازی دارای ویژگی‌های جادویی خاصی است. اندکی بعد آن‌ها درمی‌یابند که مردی از کودکی در این تخته به دام افتاده و نمی‌تواند خودش را رها کند و لذا آن‌ها باید برای پایان یافتن کابوسی که در آن گرفتار شده‌اند به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز بروند.

اگرچه هم اکنون این فیلم به عنوان یک فیلم کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، اما یکی از آن دست فیلم‌هایی است که بسیاری از نوجوانان و بزرگ‌سالان هنوز هم به آن علاقه‌مند هستند. این فیلم که سرشار از ماجراجویی، رمز و راز و شور و هیجان است، توانسته به یکی از فیلم‌های ماوراء طبیعی نوجوانان پسند تمام دوران تبدیل گردد و بنابراین جای تعجبی ندارد که رتبه‌ی بالایی را در این ژانر از آن خود کرده است.

Eternals (2021)

نام فارسی: ابدی ها

کارگردان: کلویی ژائو

ستاره ها: جما چان، ریچارد مدن، آنجلینا جولی

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام

 

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی:فیلم ابدی ها ابداً یک فیلم ترسناک نیست! اما وقتی صحبت از ماوراءالطبیعه شود، قطعا ابدی ها نیز جزو این لیست خواهد بود. ابدی ها جدیدترین فیلم مارول است که با بازیگران بزرگی همچون  آنجلینا جولی و ریچارد مدن و با کارگردانی خانم کلویی ژائو که سال 2021 برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، ساخته شده است.

اما این فیلم با وجود نمرات بالای مردمی، نوانسته منتقدان را راضی کند و از نظر منتقدان، ضعیف‌ترین اثر مارول به حساب می‌آید. با این حال ابدی ها یکی از بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2021 است.

یک تراژدی غیرمنتظره، ابدی ها که هزاران سال را مخفیانه در زمین زندگی میکردند را پس از وقایع فیلم انتقام جویان: پایان بازی مجبور به مقابله با بزرگترین دشمن خود بر روی زمین می‌کند.

10. حلقه (Ringu)

حلقه

  • کارگردان: هیدئو ناکاتا
  • بازیگران: ناناکو ماتسوشیما، میکی ناکاتانی، هیتومی ساتو
  • محصول: 1998
  • امتیاز متاکریتیک: –
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10

این فیلم کلاسیک ژاپنی تضمین می‌کند که حتی امروز هم پس از گذشت سال‌ها می‌تواند طرفداران را از ترس میخکوب کند. بعد از آن یکی از بازسازی‌های نسبتا خوب انگلیسی زبان نیز به همین نام حلقه ساخته شد که علیرغم مفهوم اصلی در کنار فن‌آوری‌های قدیمی هنوز هم دلهره‌آور است.

فرض فیلم حلقه این است که یک نوار ویدیویی مرموز VHS همه‌ی کسانی که آن را تماشا می‌کنند را به مرگ وحشتناکی هفت روز بعد نفرین می‌کند، با زنی که به شدت تلاش می‌کند تا حقیقت پشت ریشه‌های آن را کشف کند تا خود و پسرش را نجات دهد. نسخه‌ی بازسازی شده همه‌ی نکات عالی موجود در نسخه‌ی اصلی را ارایه می‌دهد و حتی می‌تواند تمام آن ویژگی‌ها را تقویت کند، اما نسخه‌ی اصلی برای طرفداران «چراغ‌ها خاموش» احتمالا جذاب‌تر خواهد بود.

9. آکیولوس (Oculus)

آکیولوس

  • کارگردان: مایک فلنگن
  • بازیگران: برنتون توایتز، حیمز لاففرتی، کارن گیلان
  • محصول: 2013
  • امتیاز متاکریتیک: 61 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.5 از 10

در کنار کارگردانانی مانند دیوید اف. سندبرگ، نام‌های برجسته‌ی دیگری نیز از فیلمسازانی که فیلم‌های کم هزینه و ترسناک مدرن می‌سازند دیده می‌شود که طرفداران «چراغ‌ها خاموش» باید آن‌ها را بشناسند. مایک فلنگن، نویسنده، کارگردان و ویراستار، یکی از فیلم‌های قبلی خود را -مانند سندبرگ با فیلم چراغ‌ها خاموش- گسترش داد تا داستان ترسناک ماوراطبیعی خود را بسازد.

آکیولوس حول یک آینه‌ی نفرین شده می‌چرخد که به تدریج در ذهن اطرافیان خود نفوذ می‌کند و با مخدوش کردن واقعیت، آن‌ها را به انجام کارهای غیرقابل تصور وامی‌دارد. طرفداران چراغ‌ها خاموش نه تنها بخاطر بازسازی مفاهیم ترسناک کلاسیک، بلکه برای بازی‌ها هم از آن لذت خواهند برد. تنش، شوک، خشونت و نمایشنامه همه در اینجا با مهارت محاسبه شده‌اند.

8. کندی‌من (Candyman)

کندی من

  • کارگردان: برنارد رز
  • بازیگران: ویرجینیا مادسن، تونی تاد، زاندر برکلی
  • محصول: 1992
  • امتیاز متاکریتیک: 61 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 از 10

یک فیلم کلاسیک واقعی دهه‌ی 90 که قدرت استعاری وحشت ماوراطبیعی را به اوج خود می‌رساند، متاسفانه اغلب از کندی‌من به عنوان یک فیلم تهاجمی دیگر یاد می‌شود که یک قاتل عجیب و غریب را نشان می‌دهد. اما داستان تامل برانگیز فیلم به ایده‌های پیچیده‌ای مانند هدف افسانه‌های شهری و تاثیر آن‌ها بر درک واقعیت می‌پردازد در حالی که هنوز خود یک داستان غرق در خون است.

مفهوم اصلی، که بیش از هر چیز دیگری در مورد فیلم به یاد می‌ماند، شامل یک نفرین ساده است که مردم با نگاه به آینه و پنج بار بردن نام قاتل وحشتناک کندی‌من بر خود می‌گذارند. این یک ایده‌ی ساده است که مدت‌ها پس از دیدن فیلم با مخاطب می‌ماند، مانند ترس از تاریکی در فیلم «چراغ‌ها خاموش»، انجام کارهای معمول، مانند روشن کردن کلید چراغ یا نگاه کردن به آینه، می‌تواند ترسناک‌ترین لحظات فیلم را به طرفداران یادآوری کند.

7. او تعقیب می‌کند (It Follows)

او تعقیب میکند

  • کارگردان: دیوید رابرت میچل
  • بازیگران: کیر گیلکریست، مایکا مونرو، جیک ویری
  • محصول: 2015
  • امتیاز متاکریتیک: 83 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10

مفاهیم بالای فیلم‌های ترسناک مدرن از ایده‌ی اصلی فیلم «او تعقیب می‌کند» مشهورتر نیستند. خلاصه‌ی داستان فیلم درباره‌ی زن جوانی است که متوجه می‌شود او نفرین ماورایی را به ارث برده است که از طریق رابطه‌ی جنسی به دیگری منتقل می‌کند. در حال حاضر، مگر اینکه نفرین مجددا از طریق رابطه‌ی جنسی به شخص زنده منتقل شود، او به آرامی تحت فشار یک نیروی غیرقابل توقف قرار می‌گیرد که افراد تصادفی را انتخاب می‌کند، بنابراین تقریبا در هر لحظه می‌تواند از هیچ جا ظاهر شود.

طرفداران فیلم‌های ترسناک پرتعلیق در فیلم «چراغ‌ها خاموش» حتما باید به دنبال این فیلم باشند زیرا ترس قریب‌الوقوع از حمله‌های اجتناب‌ناپذیر به تنش نگاه منحصربه‌فرد آن می‌افزاید.

6. کابوس در خیابان الم (A Nightmare On Elm Street)

کابوس در خیابان الم

  • کارگردان: وس کریون
  • بازیگران: جانی دپ، جان ساکسون، رونی بلکلی
  • محصول: 1984
  • امتیاز متاکریتیک: 76 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10

در دهه‌ی 80، طرفداران فیلم‌های ترسناک از مفهومی که در ژانر اسلشر وس کریون با موفقیت ارائه شده بود بسیار لذت بردند. در آن، گروهی از نوجوانان توسط یک شخصیت نفرت‌انگیز که در رویاهایشان ظاهر می‌شود، تسخیر می‌شوند، اما توانایی او در آسیب رساندن به آن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود. بنابراین، دفعه‌ی بعد که شخصیت‌ها به خواب رفتند، دیگر هرگز نتوانستند بیدار شوند.

مانند فیلم «چراغ‌ها خاموش»، قهرمان داستان با دشمنی به ظاهر شکست‌ناپذیر روبرو می‌شود اما او را نمی‌کشد، در عوض مبارزه می‌کند و سعی دارد یکبار برای همیشه راهی برای شکست دادن این شرور پیدا کند. همپوشانی‌های جالب زیادی بین این دو فیلم از نظر نفرین نسلی و اسرار خانوادگی وجود دارد‌، و دیدن آن را برای تماشاگران علاقه‌مند به داستان‌های عمیق فیلم‌های ترسناک ضروری می‌کند.